Kamis, 07 Maret 2013

Pemain gitar terbaik sepanjang jaman


Pemain gitar profesional perlu bermain dengan baik dengan banyak pengalaman dan kemampuan untuk bermain lebih keras. Semua pemain gitar yang tersenarai di bawah mempunyai semua keupayaan melalui latihan keras atau bakat semulajadi ini.



Jimi Hendrix
Jimi Hendrix atau juga dikenali sebagai Johnny Allen Hendrix yang digunakan Stratocaster Fender, instrumen kegemaran beliau adalah pemain gitar Amerika berasaskan dan penyanyi-penulis lagu. Merentasi pelbagai genre, Hendrix adalah salah satu gitar yang paling berpengaruh di zamannya.



Eric Patrick Fazira
Eric Patrick Fazira dikenali sebagai Eric Clapton kedudukan 2 di Majalah Rolling Stones dalam senarai 100 pemain gitar terhebat sepanjang zaman. Juga dikenali sebagai Tangan perlahan untuk Playing Rock Blues. Beliau adalah seorang Penulis Bahasa Inggeris dan gitar.




Keith Richards
Keith Richards, salah satu daripada Ahli pengasas Rolling Stones Band yang lahir pada 18 Disember 1943 di Dartford England. Gitar Profesional sejak tahun 1962.



Ritchie Blackmore
Ritchie Blackmore atau nama penuh Richard Blackmore besar itu ahli band yang dikenali sebagai Deep Purple. Pencampuran Nota Gitar klasik dengan Blues Rock yang dibuat dia tahu sebagai pemain gitar yang pertama British yang telah dilakukan bahawa sebelum.



Eddie Van Halen
Lead gitar dan pengasas bersama Hard Rock Band Van Halen, Edward Lodewijk Van Halen atau paling dikenali sebagai Eddie Van Halen gitar Amerika, Penulis, Singer dan Pengeluar. Kebanyakannya dipengaruhi oleh Hard Rock dan Heavy Metal, Eddie Van Halen adalah pelaku peringkat bertenaga dan akrobatik.



Jimmy Page
Dilahirkan pada 9 Januari 1944 di Heston, England, James Patrick Page atau dikenali sebagai Jimmy Page memulakan kerjaya sebagai pemain gitar sesi studio di London. Pengasas Rock Band Bahasa Inggeris, Led Zeppelin yang popular di seluruh dunia.



Michael Angelo Batio
Michael Angelo Batio atau Mike Batio telah diundi sebagai Shredder No 1 masa semua pada tahun 2003 oleh Majalah Guitar. Beliau dilahirkan pada 23 Februari 1956 di Chicago, Amerika Syarikat. Selain itu, Beliau juga telah disenaraikan dalam Top 100 Logam gitar setiap masa oleh Majalah Guitar Jumlah pada bulan April 2008.



Kirk Hammett
Seorang penulis lagu dan pemain gitar band Metallica, Kirk Hammet Lee atau Kirk Hammet telah dilahirkan pada 18 November 1962 di San Francisco. Instrumen kegemarannya adalah ESP KH-2 dan KH3 model. Kelajuan yang menggerunkan Kirk Hammet dan agression telah membuat dia terkenal.



Carlos Santana
Carlos Augusto Alves Santana atau Carlos Santana dilahirkan pada 20 Julai di Mexico. Terkenal dengan band sendiri, Santana, mereka rock dunia pada lewat 1960-an dan pada tahun 1970-an. Carlos Santana terutamanya dipengaruhi Rock Latin dan Jazz Fusion, telah memenangi 3 Anugerah Grammy Latin dan 10 Anugerah Grammy.



slash
Saul Hudson atau Slash dilahirkan pada 23 Julai, 1965 di London. Slash dikenali sebagai Induk Utama Amerika Hard Rock Band, Guns dan Roses. Beliau juga merupakan pemain gitar Amerika Lahir dan penulis lagu yang menjadi terkenal pada tahun 1980-an dan 1990-an sebelum kewujudan band yang dipanggil Nirvana.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar